Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.12.2011 11:25 - АНТИСЕМИТ ЛИ Е АВТОРА НА НАСТОЯЩЯЩОТО ПРОИЗВЕДЕНИЕ?
Автор: iulii Категория: История   
Прочетен: 2351 Коментари: 2 Гласове:
4



АНТИСЕМИТ ЛИ Е АВТОРА НА НАСТОЯЩЯЩОТО ПРОИЗВЕДЕНИЕ?

От една страна, категорично да! Всеки, който разрушава  филосемитски митове е антисемит и въобще-лош човек. Още повече, че мен официално  ме обявиха за антисемит в руския клуб при еврейската община в град Карлсруе, след като произнесох моя доклад за историята на  сефарадите. В този доклад аз не само се усъмних в древността им,  но и в последвалата дискусия отрекох правомерността на словосъчетанието „еврейска нация”.

Начело на тези, които ме нарекоха  антисемит, бе човек, който  скоро преди това, бе написал  за мен хвалебствена статия . В нея той се изказваше доста ласкаво за  ръководеният  от мен Исторически салон, в който по време на парна баня, се  разбиват много исторически митове и басни.И докато  ставаше дума за други въроизповедания, това беше напълно приемливо за бившия съветски професор по философия. Но да се посяга на еврейските басни и хронология…

Навярно, след публикуването на тази книга, репутацията  ми на антисемит  ще се утвърди, още повече, че и в предишната си книга  аз бях написал нещо не толкова лицеприятно за ранната история на евреите и за създаването на юдаизма в Европа. И накрая, кой, ако не  най-закоравелия антисемит, може да твърди, че  най-древната нация в света, няма собствена историография?Или, че тя се е появила в този си вид съвсем наскоро?Сигурно той действа по заповед на „Черните сотни” или на немските неофашисти, а не от  чист интерес към възстановяването на историческата истина!

Независимо от всичко това, аз не причислявам  моите книги към антисемитските. Както не считам за антихристиянска критиката ми  към хронологията на Средновековна Европа. Или за антимюсулмански или антибудистки моите съмнения в правилността на хронологията  на възникване и развитие на исляма и будизма. Напротив, аз смятам своята критика  за полезна, защото тя  ще спомогне за очистването им  от чужди за тях наслоявания.  Защото  те са привнесени от примитивно мислещи хора и то през последните векове . Направили са го самите вярващи, не върхушката , а низините. Опитали са се да превърнат хронологията  в религиозна догма,  и за съжаление са успели.

Нима моралната значимост на проповедите на Мойсей, Буда, Христос или Мохамед  ще загубят своята сила, ако се окаже, че са правени във  време по-близко до нашето, отколкото се опитват да ни убедят историците? Нима тези  харизматични  личности  ще  паднат в очите ни при съкращаване на хронологията?Ако някой твърди това, значи се съмнява във важността  на тези учения за хората. Излиза, че тяхната значимост зависи от  древността и че те са били по-непревликателни в началото на своето съществуване. А  това е отклонение от претенциите на всяка религия в абсолютизма, с която аз- човек невярващ, но виждащ себе си като дистанционист * , се отнасям с уважение към всички видове  духовност- не мога да се съглася.

Съмненията ми за естествеността на еврейската история не идва от някакво юдеофобско настроение, а от съмнението в правилността на цялата историческа картина  на човечеството и на евреите в частност. Наблягането в историческите хроники върху гоненията  на евреите, за сметка на описанието на техния живот, култура, демография, на мястото им в живота на държавите  в които живеят и ролята им в развитието на Западната цивилизация, според мен е реализация на  някаква низка идеология, а не на отражение на реалното минало.

Тази постановка е могла да възникне и съвсем късно( например, през 17 век, в резултат на преследванията на евреи, поляци, и въобще на градските жители от страна на казаците на Богдан Хмелницки, или по време на религиозните войни в Централна Европа).

Но подобна идеологическа концепция говори само за изкривяване на еврейската история и не е мерило за нейната истинност . На  46 конгрес на немските историци през септември 2006 г. , беше повдигнат въпроса за това, че историята на немско еврейските отношения не трябва да се представя като една непрекъсната поредица от преследвания на евреите  от страна на немците, както през Средновековието, така и в епохата на нацистката диктатура.При това, предложението беше направено  не от немски историк( който ревностния екс-професор по философия от бившия СССР веднага би обявил за антисемит) а от израелския историк професор Моше Цимерман от Еврейския университет в Йерусалим. За това съобщи уважавания вестник „Ди Велт” в своя брой от 22 септември 2006 г. Самия Моше Цимерман произхожда  от семейство на хамбургски евреи, емигрирали в Палестина преди Втората световна война. В своите изследвания , той разглежда такива теми,  като национализма,  антисемитизма и историята нанемско-еврейските отношения от древни времена до епохата на Просвещението. Така че, това е мнение не само на един израелски учен, но и на експерт в тази област.

Между другото, в подкрепа на теорията ми за възникване на европейското еврейство, формулирана в книгата ми "История под знаком вопроса",говори и съществуването в Западан Европа на наименованията”еврейски епископ” и „еврейски замък” , за което  пише в енциклопедията на Майер. Еврейски епископи се наричали ръководителите на еврейските общини в големите християнски центрове и в бившите столици на християнско-епископските владения като Шпайер, Вормс, Майнц, Трир и Кьолн. Най-дълго това наименование на главата на местните евреи  се е запазило във Вормс, където последният еврейски епископ умира през 1792г. Това наименование се използвало и в Англия.Интересното е , че е съществувал и латински термин за това - episcopus Judaeorum.

Що се отнася за „еврейските  замъци”, в Австрия има град, който е съхранил своето старо име- Юденбург(еврейски замък, крепост). В миналото  в него е имало голям еврейски квартал а градът е бил важен търговски център.Благодарение на намиращите се наблиза сребърни мини, Юденбург от 13 век става  важен търговски център  в Штайермарк. Оттук еврейските търговци са осъществявали контрол над голяма част от европейската търговия  с Венецианската република. По-късно започва упадъка на града и през 1973 наброява само 11000 жители, но си остава важен туристически център.

Както вече споменах, в моята книга изказвам хипотезата, че иудаизма в неговата протоформа е съществувал около 1500 година в Европа, съвместно с ранното християнство, което тогава  още е търсило себе си. Католическите и еврейските епископи  не само са били равнопоставени местни предводители на религиозните общности, малко отличаващи се една от друга по въпросите на вярата, но често са били и близки роднини.Разкола на монотеистите на общини, част от които влизат в състава на формиращата се католическа църква, а други  стават бъдещите евреи. (отначало това били просто свободни църкви, които не признавали  църковната йерархия) . Затова и, и едните и другите дълго време продължавали да се наричат епископи.Едва в по-късно време, с укрепването на идеологиите и структурите на различните църкви, настъпва окончателното разделяне на религиите.
(Преведено със съкращение).
Евгени Габович (Германия)
Следва продължение.

 



Гласувай:
4



1. анонимен - Първо на първо ти си илюминат.
24.12.2011 09:45
А в планът на Вайсхаупт и аеропагите му е планирано за негативните, спрямо обществото, последствия - вината, от конспиративното илюминатско завземане на властта в Европа и света да бъде прехвърлена на евреите. Поради това прехвърляне на "вина" всеки илюминат се явява и антисемит.
цитирай
2. iulii - Ще оставя мнението ти поради две ...
24.12.2011 11:27
Ще оставя мнението ти поради две причини:
1-защото съм добър
2- колкото и големи глупости да пиша(както се твърди), спрямо твоето несвързано писане, изглеждам като Шекспир (:
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: iulii
Категория: Новини
Прочетен: 181539
Постинги: 40
Коментари: 99
Гласове: 473
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031